2016. június 15.

37.rész - A fotón én voltam


Sziasztok!

Hivatalosan is vége a sulinak és indul a nyár! Remélem, mindenkinek olyan lett a bizonyítványa, mint amilyennek akarta. Ezen a csodaszép szerdán meghoztam a történet folytatását. Kissé hullámvasútszerű lett a rész, jó és rossz dolgok váltják benne egymást, a hangulatom is ilyen volt, amikor írtam. Ha tetszett Nektek a rész pipáljatok, írjatok és iratkozzatok fel! Mindenkinek kellemes nyarat kívánok! :) Jó szórakozást a részhez! :)
Puszi: Emily







~ Emily ~    
Már ébren voltam, de Harry még aludt. A gondolataim pedig messze jártak. Kibújtam a takaró alól és megkerestem a pénztárcámat. Fáztam, ezért felhúztam az első ruhadarabot, ami a kezembe akadt. Szerelmem tegnapi fehér felsője volt az. A tárcámból kivettem egy képet, és visszabújtam Cicus mellé az ágyba. Az oldalamra feküdtem és a képet vizslattam. Én voltam rajta, meg a Tomi. Kéne már nekünk egy új közös kép. Hazza mellettem mozgolódni kezdett, aztán megéreztem a karjait magam körül.
Itt még rózsaszín volt a hajam, és valamiért ki is vasaltuk a nagynénémmel, de már nem tudom miért. Az unokatesóm ezen a fotón még elég kicsi volt.
        Jó reggelt! – mondta rekedtes hangján.
        Neked is – motyogtam, továbbra is a képet nézve. Éreztem, ahogy Haz felemelte a fejét és az állát megtámasztotta a vállamon.
        Ennek a képnek is van története? – puszilta meg az arcom.
        Igen, van.
        Elmeséled? – fúrta a fejét a nyakamhoz.
        Ez a fotó mindig nálam van. Ez az egyetlen közös képem vele.
        Miért?
        Azért van nálam, mert ha megkérdezik, hogy mire vagyok büszke, ezt mutatom meg. És azért nincs másik, mert nem vagyok vele túl sokat.
        De azt mondtad sokat vagy a rokonaiddal – értetlenkedett.
        Igen, de nem vele, őt próbálom kerülni.
        Miért? – ült fel, hogy rám tudjon nézni.
        Amiatt, hogy én hordtam ki, nagyon kötődik hozzám. Persze, ezzel mindannyian tisztában voltunk, amikor bevállaltam a béranyaságot. Tudtuk, hogy az a kilenc hónap nem fog nyom nélkül eltűnni. De a nagynénémen láttam, hogy rosszul esik neki a kicsi hozzám való kötődése. Ezért inkább kerülöm őt. Próbálok minden unokatesómmal egyformán törődni, de tőle valahogy mégis elhatárolódni – magyaráztam.
        Hmm… értem – motyogta – Sokat nézegeted ezt a képet?
        Annyira nem, de már jó rég hívtak fel a mese miatt és az éjjel velük álmodtam – túrtam a hajamba.
        Miért nem hívod fel őket? – kérdezte visszafeküdve mellém.
        Majd ha visszamentünk – válaszoltam hozzá bújva.
        Ahogy gondolod – nyomott puszit a homlokomra.
        Harry, te szeretnél majd gyerekeket? – bukott ki belőlem hirtelen.
        Igen, hármat vagy négyet – válaszolt habozás nélkül – Te hányat szeretnél?
        Talán hármat.

~ * ~ * ~ * ~ * ~

Gyönyörű idő volt, ezért a hátsó kertben lévő teraszon reggeliztünk meg. Anne elfelejtette kihozni a teát, ezért Harryvel visszamentünk érte. A nappalin vágtunk át, amikor megláttam Dusty cicát. Utána eredtem. Mióta itt vagyok, még nem volt alkalmam megsimogatni. Fogócskáztunk kicsit a nappaliban, de nem sikerült elkapnom, így taktikát váltottam. Leültem az ablakpárkányra. Úgy hiányzik Shin. Anya nem rég küldött róla képeket, ettől pedig csak még jobban hiányzik. Dögönyöztem még egy kicsit a cicát majd, bementem a konyhába, ahol megmostam a kezem. Ezután csatlakoztam a többiekhez.
Kisvártatva a cica felugrott mellém. Szándékosan nem fordultam az irányába, pedig nagyon szerettem volna látni, mit csinál. Pár perc múlva belemászott az ölembe. Lassan felemeltem a kezem és elkezdtem simogatni. Dusty válaszul dorombolt nekem.
        Elnézést, macskáztam – ültem le Haz mellé.
        Hagyta magát? – kérdezte Anne meglepetten.
        Igen – mosolyogtam rá.
Dusty kiszaladt az udvarra és felénk vette az irányt. Egy szempillantás alatt felugrott az ölembe és elhelyezkedett benne.
        Úgy tűnik, nagyon megkedvelt – simogatta meg a cicát Hazza.
        Pedig eléggé távolságtartó – fűzte hozzá Gemma. Ő is meg volt lepődve.
        Mikor indultok vissza? – kérdezte hirtelen Robin.
        Három körül gondoltuk – válaszolta szerelmem.
        Akkor a sütögetést elhalasztjuk máskorra.
        Nem maradhatnátok ma még? – kérdezte Anne. Valójában lehetne róla szó, de Cicus szerint túl kapkodós lenne úgy a reggelünk, és ő így nem szeret vezetni.
        Nem anya, de majdnem egy hét múlva újra találkozunk.
        Ó, hát persze! Már alig várjuk a műsort – Anne boldogan csapta össze a tenyereit.
        Kíváncsi vagyok, mit hoztál ki az öcsémből – közölte Gemma mindenféle érzelem nélkül.
        Csakis jót – mondta Harry, mire összenéztünk és elkezdtünk nevetni.
        Gyanúsak vagytok ti nekem – Anne megszólalása csak még nagyobb nevetést eredményezett.

Ahogy terveztük, három után elindultunk vissza Londonba. Álmos voltam, ezért amikor Haz pisi szünetet tartott az egyik benzinkúton, hátra másztam a hátsó ülésre.
        Cica, te nem akartál mosdóban menni? – ült be Hazza a kocsiba.
        Nem – ráztam meg a fejem. Nekem nem olyan kicsi a hólyagom, mint neked.
Kényelembe helyeztem magam hátul és nem sokára el is aludtam. Mikor felébredtem, még mindig ment az autó. Felültem és kinéztem az ablakon. Úgy tűnt, már Londonban vagyunk.
        Hogy aludtál? – kérdezte Harry.
        Jól – motyogtam, miközben nyújtóztam egyet.
        Még nagyjából húsz perc, és hazaérünk – tájékoztatott.
Úgyis lett, a jósolt időre megálltunk a kocsi feljárón. Kiszálltunk és a csomagjainkkal megindultunk befelé. Kinyitottam az ajtót azután nagyjából mindent ledobáltunk az előszobába. Bementem a konyhába és vettem ki poharat a szekrényből.
        Cicus, kérsz inni? – kiabáltam.
        Nem – nem tudtam beazonosítani, honnan jön a hangja.
Engedtem vizet a pohárba és megittam az egészet.  Visszamentem a cuccokért és megindultam velük a szobámba. Benyitottam, ledobtam a táskáimat aztán elkezdtem kipakolni belőlük. A szennyest bedobtam a fürdőbe és az egyéb dolgaimat visszatettem a helyükre. Mindent elpakoltam, majd előszedtem a laptopom. Szétnéztem Facebookon, válaszolgattam néhány üzenetre. Töröltem az ismerősnek jelöléseket. Mióta sokat látnak a 1D-vel sok jelölésem van idegenektől. Megnéztem, mit osztottak meg a barátaim, aztán átmentem Twitterre. A felhasználóm itt le van védve, és a nevemből egyébként se lehet rájönni, ki vagyok, szóval itt csak a szokásos követési kérelem mennyiség van.
A 1D-s oldalak képeit nézegettem, meg a srácok fiókjait egyesével. Harrynél találtam egy képet „Sssss, alszik” felirattal. A fotón én voltam.
        Ez meg, mi a hóbortos… – ültem fel. Kirontottam a szobámból.
        Harry, hol vagy? – kiabáltam a lépcső tetejéről.
        Konyha – hasított a levegőbe a hangja.
        Gyere fel a szobámba! – utasítottam, majd visszamentem az említett helyiségbe.
Dühösen elkezdtem bepakolni a táskámba: telefon, kulcs, pénztárca. Épp egy pulcsit dobtam az ágyra, amikor Haz belépett a szobába.
        Mi a baj? – kérdezte aggódva.
        Megmagyaráznád, hogy ez itt mi? – fordítottam felé a laptopom.
        Egy kép rólad – mondta egyszerűen.
        Na, nem mondod! Erre, magamtól is rájöttem, ennyire nem vagyok hülye. Azt akarom tudni, hogy miért van ezt kint a Twittereden – emeltem fel a hangom.
        Csak kitettem – mondta lassan.
        Csak kitetted?! És nem kellett volna esetleg megkérdezned, hogy szabad-e? – förmedtem rá.
        Miért?
        Ó, mondjuk nem is tudom, mert személyiségi jogokat sért?!Nem hiszem el, hogy ezt csinálta velem!
        Mások is tesznek fel rólad képet – válaszolta.
        Mások. De nem a pasim, aki tudja, hogy ezt mennyire nem akarom – felkaptam a táskám, meg a pulcsim és kifelé indultam.
        Emily, várj! – fogta meg a karom.
        Ne érj hozzám! – rángattam a kezem – Engedj el! – kiabáltam. A szorítása hirtelen megszűnt.
        Em, kérlek! – kiléptem a szobából és rávágtam az ajtót. Menj a francba!
Lerohantam a lépcsőn, az előszobában beleugrottam a cipőimbe, majd elhagytam a házat. Dühös voltam és csalódott. Ahogy elhagytam az utcát, elkezdtem sírni. Nem tudtam, hova megyek, csak céltalanul bolyongtam a házak között, és egyszer csak kilyukadtam annál a parknál, amit Shane-nel fedeztünk fel. Elsétáltam a tóig és leültem az egyik ott lévő padra. Körbe pillantottam és megállapítottam, hogy nincs a környéken senki. Felhúztam a lábaimat, amire ráhajtottam a fejemet. Nyugodtan, a kíváncsi szemektől eltakarva sírtam tovább. Megszólalt a telefonom, így kénytelen voltam kitúrni azt a táskámból. Kinyomtam Harryt, majd lenémítottam a készüléket. Ezt te se gondoltad komolyan. Újra körbenéztem. A tavon láttam pár hattyút, eléggé hullámzott alattuk a víz, mert időközben feltámadt a szél. Embereket továbbra sem láttam, ami megnyugtatott, bár fura volt, hogy senki sem járt erre. Belebújtam a pulcsimba, aztán felvettem az előbbi pozíciómat. Miért csinálja ezt velem? Haza akarok menni. Bevackolni a saját ágyamba és magamhoz húzni Shint. Biztos, dorombolna nekem, mindig dorombol, amikor érzi, hogy szomorú vagyok. Szedtem elő zsepiket, amikbe kifújtam az orrom. Megtöröltem a szemeimet is. Emily, szedd össze magad! Szánalmas vagy. Sírsz miatta, pedig tudod, hogy nem kellene. A táskám pántját szorongatva felálltam a padról. Megkerestem a napszemüvegem és feltettem. Megindultam kifelé a parkból. Nem nagyon tudtam, hol vagyok, de a megérzéseimre hagyatkoztam. Nem sokára üzletek váltották fel a sok családi ház helyét. Bementem az egyik kávézóba. Vettem kapucsínót, aztán kimentem a mosdóba. Levettem a napszemüveget és némi sminkkel megpróbáltam helyre hozni a fejemet. Visszamentem és megittam a löttyimet. Barangoltam még egy kicsit, majd előszedtem a telefonom. Volt pár nem fogadott hívásom, meg üzenetem is, de pont nem érdekelt. Hívást indítottam.
        Szia, Cicalány! – hallottam meg barátnőm vidám hangját.
        Szia, Macy! Tudnánk most találkozni? – támadtam le.
        Nem tetszik a hangod. Mi történt? – kérdezte aggódva.
        Tudunk most találkozni?Szükségem van rád.
        A városban vagyok. Hol vagy most? – körbe pillantottam, majd megmondtam az utca nevét – Húsz perc és ott leszek, ne menj sehova! – utasított.
        Rendben, és Macy?
        Tessék?
        Köszönöm – mondtam őszintén.
        Erre valók a barátok.

A pincér letette elénk az édességet. Volt a tálban egy egész banán, három gombóc különböző ízű fagyi, hab, keksz, mogyoró darabkák és egy cseresznye az egész tetején. Nagyon jól nézett ki.
        Ez micsoda? – néztem a barátnőmre.
        Csodaszer – mosolygott rám.
        Ez túl sok, én ennyit nem eszek.
        De igen, most megeszed – nyúlt a villáért – Nem kell elmondanod, mi történt, de meg kell enned – tűntetett el egy banán darabot a szájában.
        Elmondom, mi történt és csak a felét eszem meg – ajánlottam.
        Nincs alku – jelentette ki. Megadóan nyúltam a villáért. Az első falat után Macre pillantottam.
        Ez isteni.
        Mondtam, hogy csodaszer – mosolygott.
        Beszéltél Niall-lel? – kérdeztem témát keresve.
        Igen. Azt mondta, jó végre otthon lenni. Nagyon hiányzott már neki a családja. Amúgy, neked, hogy sikerült a bemutatkozás? – nézett rám kíváncsian.
        Nem volt rossz, de azt hiszem, Gemma nem csíp.
        Az nem nagy baj – legyintett. Egy villanásra láttam valamit.
        Mutasd a kezed! – nyúltam érte, szemügyre véve az ékszert – Ez gyönyörű.
        Manótól kaptam.
        Mikor és miért nem mondtad? – kérdeztem meglepetten.
        Szerdán a randi előtt, és fogalmam sincs – válaszolt vállat vonva.
        Pedig ez hír értékű.
Miközben beszélgettünk, folyamatosan fogyott az édesség. Megtudtam, hogy Nialler is tervezi bemutatni Macyt a szüleinek és az írországi koncert sorozat keretein belül akarja ezt megvalósítani.
Jól elbeszéltük az időt, már nyolc is elmúlt, amikor úgy döntöttem, ideje visszamenni. Mac megállt a ház előtt.
        Bemenjek veled? – kérdezte.
        Nem kell – ráztam meg a fejem.
        Csak ne öld meg! – Túlságosan is ismer.
        Oké, nem fogom – vigyorogtam rá.
        Gyere ide! – húzott magához egy ölelésre.
        Köszi, Macy – bújtam hozzá. Olyan jó, hogy vagy nekem.
        Tudod, hogy nincs mit – engedte, hogy kiváljak az ölelésből. Kiszálltam a kocsiból.
        Jó éjt, Macy!
        Jó éjt!
Elővettem a telefonom és elolvastam Harry üzeneteit. Könnyedén bejutottam a házba, mert az ajtó nyitva volt. A nappaliból fény szűrődött ki. Besétáltam és megláttam Hazt, ahogy a kanapén feküdt, a tévét nézve. Lépteim hangjára felkapta a fejét. Felült és egy darabig csöndben bámultuk egymást.
        Jól vagy? – kérdezte halkan.
        Igen – bólintottam megerősítésként.
        Szeretnél beszélgetni?
        Nem. Most nyugodt vagyok, de ha újra belemegyünk ebbe, akkor nem leszek az – magyaráztam.
        Sajnálom – motyogta.
        Tudom – sóhajtottam fel.
        Ígérem, hogy nem csinálok többet ilyet – felállt és tett felém pár lépést.
Bólintottam, majd elindultam az emelet felé. Magamon éreztem Hazza tekintetét, ahogy felsétáltam a lépcsőn. Nyugodtság érzete lett úrrá rajtam, amikor végre becsuktam magam mögött a szobám ajtaját.

~ * ~ * ~ * ~ * ~

Késő délelőtt ébredtem fel. Szokatlanul nyugodt voltam, ahogy átmentem a fürdőbe megmosakodni. Felöltöztem, majd kinyitottam az ablakot. Kellemes meleg levegő és madárcsicsergés áramlott be a szobába. Mosolyogva mentem le a konyhába, ahol megcsináltam a reggelimet. Ezután bementem a zene szobába. Zongoráztam kicsit és halkan énekeltem hozzá. Tegnap este mielőtt elaludtam, megnézegettem a képeket, amiket kiraktak rólam a 1D-s oldalak. Nem akartam elolvasni a megjegyzéseket, de nem tudtam megállni. Természetesen voltak gyűlölködő üzenetek, de volt néhány igen aranyos is és ez boldogsággal töltött el. Örömömet fokozta, hogy Harry a veszekedésünk után törölte a tweetjét. Persze, ettől az a kép még fent volt a neten, de legalább az ő kiírásai közül eltűnt. Kopogtatás zavart meg a zongorázásban. Hátra pillantottam, de a játékot nem hagytam abba egészen addig, amíg rá nem jöttem, ki áll az ajtóban.
        Zayn! – ugrottam fel a zongorától. A barna szemű fiú reakciómat látva elmosolyodott, és kitárta a karjait, mert sejtette mi jön.
        Szia, Emily! – szorosan öleltem magamhoz. Végre itt van valaki más is.
        Milyen volt otthon? – elhúzódtam tőle, így fel tudtam nézni rá.
        Nagyon jó, már hiányzott, hogy a családommal lehessek – mondta őszinte boldogsággal – Nektek, hogy sikerült a látogatás?
        Egész jól – mosolyogtam.
        Akkor utána történt valami? – kérdezte óvatosan. Lepillantottam a lábaimra, majd újra felnéztem Zaynre.
        Valami olyasmi – motyogtam. Kezdtem kicsit kellemetlenül érezni magam.
        Tudom, mi történt. Harry tegnap elmondta – meglepett tekintettel néztem rá – Beszéltem a fejével, azt hiszem, sikerült felfognia, amit mondtam neki – szomorúan felsóhajtottam.
        Akkor a te érdemed, hogy levette a képet – állapítottam meg.
        Magától is leszedte volna – bizonygatta a fekete hajú srác.
        Kedves, hogy védeni próbálod, de nem kell.
        Harry, jó srác, de van, hogy rossz döntéseket hoz, mint bármelyik másik ember – bólintottam.
        Voltál már nála?
        Igen. Mondta, hogy még nem beszéltetek.
        Majd a próba után. Egyébként Perrie jön? – érdeklődtem.
        Igen, már nagyon várja – válaszolta.
Eljött a főpróbák hete és erre meghívtam a barátnőket. Azt szerettem volna, ha nem éri meglepetésként őket az, amit látni fognak. A táncokban lévő egymáshoz simulások, bensőséges érintések félreérthetőek lehetnek, és egy barátnő számára akár frusztrálóak is. Úgy gondoltam, ha már a főpróbán is látják, nem lesz olyan rossz érzés végig nézni a műsor keretein belül.
A főpróbákat már a műsor helyszínén tartottuk meg. Mindketten a fellépő ruháinkban próbáltunk, hogy lássuk ez változtat-e valamit. Minden ugyanolyan gördülékenyen ment, mint ahogy szokott. Zaynt nem zavarta a barátnője jelenléte, sőt úgy éreztem, ettől csak még jobban táncol. Igyekeztem Perrie-t is figyelni, miközben gyakoroltunk. Úgy láttam, tetszett neki, mert nagyon mosolygott.
        Na, mi a véleményed? – kérdezte Zayn, a majdnem tökéletes táncunk után.
        Nekem nagyon tetszik – lelkesedett Pezz – Ezek után nem mondhatod, hogy nem tudsz táncolni.
        Ettől féltem – sóhajtott fel szomorúan Zayn.

Beszéltem Harryvel a próba után. A harmónia nem tért vissza közénk egyből. Nem volt nagy veszekedés, de valahogy mégis erős volt az utórengése.
A szobámban voltam egyedül, képeket nézegettem a családomról és a barátaimról. Hirtelen csörögni kezdett a telefonom. Felültem, majd elvettem az éjjeliszekrényről, közben pedig fogadtam a hívást.
        „Szia, Emily! – nagynéném vidám hangját közvetítette a készülék.
        Szia! Mese idő van? – kérdeztem elmosolyodva.
        Igen. Adom is a Tomit.
        Szia, Emily! – visította a vonal másik végén.
        Szia, Tamás! Kezdhetem a mesét? – kérdeztem.
        Igen! – kurjantotta.
        A kis csillag altatódala. Volt egyszer egy kis csillag…
        Ne ezt! – szakított félbe – Másikat akarok! – kiabálta. Szavai késként fúródtak a szívembe. Nagyon nyeltem.
        Add vissza kérlek az anyukádat.
        Em?
        Másikat akar, de én nem tudok másikat – csuklott el a hangom.
        Emily…” – kinyomtam aztán az ágyra dobtam a készüléket. Könnyek kezdtek gyűlni a szemembe. Valaki kopogtatott az ajtón, majd belépett a szobámba.
        Kész a va… – Harry mondata félbe maradt, amikor meglátta, hogy sírok – Mi a baj? – jött közelebb hozzám.
Hüppögve megráztam a fejem és készültem felállni, de magához húzva átölelt. Küzdöttem egy kicsit, de gyorsan rájöttem, hogy nem fog elengedni.
        Em, mi a baj? – kezdte simogatni a hátam.
        Nem jó neki… a mama meséje – motyogtam sírva.
        Kinek? – kérdezte zavartan.
        A Tominak.
        Cica, ő még túl kicsi. Egyébként se nagyon értem, hogy miért olyan fontos ez – elhúzódtam tőle.
        Sohasem fogod megérteni – álltam fel – Meghalt és úgy érzem, ez az egyetlen dolog, ami megmaradt nekem belőle. És amíg életben tartom a mesét, addig olyan érzés, mintha ő is élne – magyaráztam a könnyeimmel küszködve.
        Jól gondolom, hogy más is van még? – pillantott rám.
        Nem tudtam, hogy beteg. Nem mondták el – megtöröltem az arcom. Hogy tehették ezt velem?!
        Kik? – ráncolta a homlokát.
        A rokonaim. Képesek voltak több mint egy évig hazudni nekem – mérhetetlen düh fogott el.
        Miért nem mondták el? – kérdezte óvatosan.
        Amikor kiderült, hogy a mama rákos, már terhes voltam. Féltek attól, hogy elveszítem a babát, ha megtudom. De azután se mondták el, hogy megszületett – szipogtam.
        Gyere ide! – tárta ki a karjait. Gondolkodás nélkül öleltem át.
        Nem tudtam felkészülni arra, hogy el fogom veszíteni – sírtam, fejemet a nyakhajlatába temetve.
        Sssss! Nyugodj meg! – suttogta, miközben elkezdett ringatni.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése